14 oktober 2009

En combo!

Nu var det längesen jag skrev här känns det som, men jag har precis börjat jobba på min mammas skola, så jag har haft fullt upp i tre dagar. Men nu har jag helg (jobbar bara 3 dagar i veckan).

Jag har ärligt talat haft väldigt oflyt i ridningen på senaste, och ikväll kom jag på vad det beror på. Det beror på att jag helt har snöat in mig på Susannes övningar och dressyrfilosofier. Jag glömmer helt bort den ganska bra ridningen jag redan har. Jag tror att om jag helt ska byta linje kommer jag snart sluta rida för att det går så attans dåligt om jag ska traggla runt på små volter och hitta en känsla på det sättet. Jag föredrar att rida lite mer på mitt eget sätt.
Men hennes filosofi är jag helt på! Ingen kritik mot den överhuvudtaget. Men att sitta som jag gör på lektionerna fungerar inte när jag tränar. Jag måste rida mer allsidigt, rakt fram, åt sidan.. Lite mer K-G/Moa (jag alltså) stuk.

Jag tycker inte man får glömma bort sin egen ridstil när man rider för en ny tränare. Man ska inte ta åt sig allting utan sortera ut det man tycker passar bra. Ridning ska vara roligt!


Min ängel, du gör mitt liv så mycket lättare <3

Kram, Moa