06 oktober 2009

Tisdag

Det är tisdag och det är underbart väder ute! Jag är dock så himla frusen på vinterhalvåret, det inte inte min period det. Men jag tänkte dricka något varmt ute på altanen snart i solen.

Idag ska jag hitta ett ofodrat alt. 100 g fodrat täcke till Fiona med halvhals, jag har hittat några bra webbshoppar att jämföra med. Jag vill även hitta 2 kvalitétsschabrak. Efter att ha tvättat mitt Hööks-schabrak blev det en stor besvikelse, vilken kass kvalitét det är nu. Trots att man följde tvättråden. Det ska jag skänka bort.
Och ikväll ska jag rida för Susanne Palycha igen! Tyvärr kunde inte pappa följa med, så vi får se om mamma kan filma lite iallafall. Det är så nyttigt att se sig själv rida på film. Det ska bli kul, jag hoppas hon ser någon skillnad.
Och igår mailade jag Madde och frågade ifall det fanns någon silageananalys, det har inte gjort det hittills (därför har jag fodrat med analyserat hö istället). Men då fick jag istället reda på att dom ska skicka tillbaka silaget dom har nu eftersom det inte var bra och få hem silage med analys! Så då blir det att gå över till det succesivt om värdena inte är sämre än höet, men det tror jag knappast.



Simma lugnt, Moa