18 oktober 2009

Höstlöv virvlandes i huvudet

Idag red jag på min lilla tokiga tösabit! Det gick jättebra. Hon var sådär lagomt höstbusig. Hon skulle aldrig bocka, sparka bakut eller dra. Fiona är mer typen som kanske springer iväg lite några steg och rufsar på halsen när man galopperar och blir lite extra känslig. Som om jättekänslig inte vore nog.
Hon är iallafall alltid en fröjd att sitta på, min häst. Jag har knappt ridit den här veckan så vi var lite gröna, men jag fick ändå till lite fina skänkelvikningar, övergångar och tempoväxlingar. Mina ridpass liknar varandra väldigt mycket, men så är det väl när man ska nöta in saker och få dom perfekt. Men jag varierar mina övningar mycket och sitter inte 45 minuter och bara gör skänkelvikningar. Då blir det mer stimulerande och roligare för hästen.
Jag har börjat intala mig själv att sluta vara så självkritisk då jag typiskt är människan som jämför sig med andra vad det gäller ridning. Så idag nöjer jag mig med några ruskigt fina övergångar, några fina skänkelvikningar och en attans låg, rund och fin häst i slutet av passet.

Lite bilder (klicka för förstoring):
Hon är så fin! :)

Kram, Moa